Chciałbym odebrać laptopa. Mojego.


Klient: Dzień dobry.
Serwis: Dzień dobry.
Klient: Gotowe?
Serwis: Ale co?
Klient: Laptop.
Serwis: Ale który?
Klient: Mój.
Serwis: Ale jaki konkretnie?
Klient: Asus... a nie, Acer.
Serwis: Pewnie ten czarny? // skąd ja to wiem? ;-)
Klient: Tak.
Serwis: A jakiś nr zlecenia?
Klient: Ale wie Pani, ja tej karteczki nie mam. Zgubiłem.

Eh, codzienność ;-) #nareszciepiątek
Czytaj dalej

Dziwne, u mnie działa



Klient przynosi laptopa do serwisu

Klient: Nie działa laptop, czy można naprawić?
Serwis: Zaraz zobaczymy jak to wygląda.

Podłączam laptopa, wciskam power i... Działa. Uruchamiam kilkakrotnie i na naszym zasilaczu, i na zasilaczu klienta. Włącza się za każdym razem.

Klient: No niemożliwe! Działa. A mi nie działał, nawet dzisiaj rano go włączałem.
Serwis: Jest to możliwe. Nie jest też powiedziane, że jak weźmie go Pan do domu, to też będzie działał. U nas działa ;-)
Klient: Może to tylko jak Pani go włącza to działa. To co ja mam teraz zrobić? Przecież do Anglii Pani nie zabiorę...
Czytaj dalej

Kolejna zmiana naliczania punktów Payback w Allegro + mój sposób na punkty


Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że Allegro.pl stara się jak może aby utrudnić zbieranie punktów Payback za zakupy w swoim serwisie. Wydaje mi się, ze prościej i uczciwiej byłoby wycofać się całkowicie z tego programu niż rzucać swoim użytkownikom kłody pod nogi.

Po wcześniejszych zmianach, kiedy trzeba było zakupy rozpoczynać przez specjalną stronę, punkty naliczały się czasami. Częściej się nie naliczały. Przynajmniej tak to wyglądało u mnie, ale i na fanpage-u Payback było sporo sygnałów, że punkty po prostu gdzieś po drodze giną. Trzeba było pisać reklamacje, podawać sporo danych dotyczących transakcji aby łaskawie dostać to, co powinno się dostać z automatu. OK, jeśli ktoś kupuje jedną rzecz na miesiąc lub rzadziej, to może jeszcze jakoś ogarnąć te wszystkie reklamacje i dopominanie się o swoje punkty. ja kupuję kilka lub kilkanaście rzeczy miesięcznie. Szkoda było mi czasu aby walczyć z tym systemem.

Od dziś od Allegro dostaniemy mniej punktów za zakupy jeśli dokonamy ich przez przeglądarkę. 9zł = 1PKT (wcześniej przelicznik wynosił 3zł = 1PKT). Natomiast jeśli przedmiot kupimy za pomocą aplikacji mobilnej, przelicznik nadal będzie wynosił 1 PKT za każde wydane 3zł. Do tego wraca opcja zaznaczenia przy zakupie "chcę otrzymać punkty payback" (serio nie da się tego zautomatyzować? Jeśli ktoś ma do konta przypisaną kartę payback to chyba oczywiste powinno być, w jakim celu.)

Czy jest lepiej? Ja osobiście nie lubię przeglądać aukcji na mobilnej aplikacji, którą udostępnia allegro. jest to dla mnie po prostu niewygodne. Mogłabym dalej szukać aukcji w normalnej przeglądarce, na laptopie i np. dodać sobie do koszyka a później zakup sfinalizować na telefonie lub poszukać aukcji po nr w aplikacji mobilnej. Mogłabym, tylko tutaj znowu utrudnienie ze strony największego w Polsce serwisu aukcyjnego: niestety nie znalazłam w ich aplikacji opcji koszyka, niestety wyszukiwarka w aplikacji nie zwraca wyników po wpisaniu nr aukcji. Być może za krótko szukałam.

#lifehacker

Jak sobie ułatwić zakupy i jednocześnie otrzymać  więcej punktów Payback? Ogranicz korzystanie z mobilnej aplikacji allegro do minimum.


Jak więc w prosty sposób (choć i tak skomplikowany) połączyć przeglądanie allegro z zakupem przez aplikację? Skorzystaj z mojego sposobu. Pomocna będzie aplikacja Pushbullet. Przeglądaj, szukaj, wybieraj na komputerze a potem prześlij linka do wybranej aukcji, za pomocą tej aplikacji, do swojego telefonu i otwórz przesłany skrót w mobilnej aplikacji allegro. Teraz kliknij kup teraz, potwierdź, zaznacz okienko "nalicz punkty payback" i kliknij "zapłać później". Płatności możesz dokonać już w przeglądarce na komputerze. Wygodnie wypełniając formularz dostawy. Całość operacji (samego zakupu) zajmuje od kilku do kilkunastu sekund. Dosłownie tyle, ile zajmuje potwierdzenie przelewu sms-em.

Pushbullet to genialny sposób na przesyłanie linków/zdjęć/notatek/plików pomiędzy urządzeniami, z których korzystamy naprzemiennie. Dla mnie aplikacja must-have.

Oczywiście skorzystać możesz jeśli masz smartfona z systemem Android lub Windows Phone. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem iPhona możesz zapisać się na listę oczekujących na aplikację. Jeśli masz inny telefon pozostaje Ci się cieszyć z 1 PKT za każde wydane 9zł.
Czytaj dalej

Panie, tak się śrubki odkręca!

Z cyklu: naprawy Złotej Rączki


Pytam klienta, który przyniósł do serwisu netbooka (wyrwany włącznik) - laptop z relacji klienta już "serwisowany", czy ta dziura w obudowie to już była wcześniej, czy to w jakimś serwisie tak go "rozkręcili". W serwisie... A tak dokładniej, to nie w serwisie, tylko to jakiś informatyk "Złota Rączka", tak prywatnie naprawia... ale to tylko dlatego tak zrobił, bo nie dało się tej śrubki odkręcić...

Dziwne według mnie jest to, że klient uznaje takie rozkręcenie sprzętu za normę i nawet nie ma pretensji, że obudowa została uszkodzona.
Czytaj dalej

Chciałem zapytać...



To nie jest nietypowa sytuacja:

- Dzień dobry... moja żona przyniosła laptopa do naprawy ale naprawa była droga i nie chcieliśmy naprawiać... chciałem się zapytać czy laptop już tu jest?
- Ale jaki laptop? Numer zlecenia Pan ma?
- Eeee.. a żona coś dostała? No ja nie wiem nic.
- o.O

Jeśli nie wiesz, jakiego laptopa przyniosłeś do serwisu. Czy w ogóle przyniosłeś, a jeśli przyniosłeś, to jaki jest nr umowy (zlecenia), to powiedz mi proszę, skąd ja mam wiedzieć który laptop jest Twój? Nie, nie mamy w serwisie tylko jednego, Twojego,  laptopa. Oprócz Twojego sprzętu są i inne. Serio. Wiem, że myślisz inaczej.

grafika
Czytaj dalej

Ile zniesie wtyczka?


Nigdy Wam się wtyczka nie popsuła? 

Byłam przekonana, że bolce we wtyczkach są całe metalowe. Być może kiedyś były. Dzisiaj miałam okazję zobaczyć wersję oszczędną - czyli plastikowe bolce powleczone cienką blaszką. Bolec na pierwszym planie już bez tej blaszki (pewnie została w gniazdku klienta) bolec na drugim planie - widać już zużycie blaszki. Kabel od zasilacza zamiennika MOVANO do toshiby. Podziałał klientowi ok. roku. Z drugiej strony kabel też uszkodzony (wymieniony już) trochę zmasakrowany, przycięty szafka wiec tu akurat mogło być "trochę " winy uytkownika. #corazwiększyszajs
Czytaj dalej

Chytra Baba z... Poznania?

Payback jest jedynym programem lojalnościowym, z którego korzystam. Korzystam, bo dawno temu dostałam kartę, jak już dostałam kartę to dodałam jej numer do allegro i tak od tego czasu punkty zbierały się same. Przy zakupach. 


Na samym początku wystarczyło mieć tylko dodaną kartę w ustawieniach allegro, na koncie prywatnym i/lub na koncie firmowym. Punkty zliczały się i za aukcje "Kup teraz" jak i za licytacje. Po jakimś czasie allegro postanowiło utrudnić życie i zmieniło sposób naliczania. Aby można było dostać punkty, trzeba było każdorazowo zaznaczyć opcję "chcę otrzymać punkty payback za ten zakup" w momencie potwierdzenia zakupu przedmiotu. Dodatkowo punkty można było zbierać tylko na prywatnym koncie i tylko za zakupy w opcji "Kup teraz".

Przed chwilą dostałam mejla od Payback z powiadomieniem, iż od 3 lutego zmienia się sposób naliczania punktów od zakupów na allegro i w tej chwili aby mieć możliwość otrzymania punktów muszę każde zakupy na allegro rozpoczynać od strony "allegro.payback.pl" WTF? Podsuwam pomysł: kolejna zmiana powinna iść w kierunku: aby punkty zostały naliczane użyszkodnik musi trzy razy podskoczyć i klasnąć w dłonie.


Czytaj dalej